Πως οι διεθνείς αγορές διαμορφώνουν την τιμή των καυσίμων στα ύψη, με τη μέγιστη της βενζίνης να παραμένει άνω των 2 ευρώ.
Μικρή πτώση σημειώνουν σήμερα οι τιμές του πετρελαίου, ωστόσο η μέγιστη τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα παραμένει άνω των 2 ευρώ το λίτρο.
Ειδικότερα, η διεθνής τιμή του πετρελαίου τύπου Μπρεντ υποχωρούσε σήμερα το πρωί στις ασιατικές αγορές κατά 31 σεντς στα 125,12 δολάρια το βαρέλι, ενώ η τιμή του αμερικανικού ελαφρού αργού σημείωνε πτώση 26 σεντς στα 104,97 δολάρια το βαρέλι. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αν η τιμή του πετρελαίου κινηθεί για όλο το 2012 γύρω στα σημερινά επίπεδα των 122 -125 δολαρίων το βαρέλι, τότε η δαπάνη για εισαγωγές πετρελαιοειδών στη χώρα μας εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί εφέτος στα 12 δισ. δολάρια έναντι 11 δισ. δολ. του 2011 (η μέση τιμή αργού πέρυσι ήταν 111,26 δολάρια το βαρέλι). Κάθε 10 δηλαδή δολάρια αύξησης της τιμής του βαρελιού μεταφράζονται σε 1 δισ. δολάρια επιπλέον κόστος για την ελληνική οικονομία. Η αύξηση των εγχώριων τιμών οφείλεται αποκλειστικά στις διεθνείς. Τα 0,659 ευρώ το λίτρο στις 25 Φεβρουαρίου είχαν γίνει 0,69 ευρώ στις 26 Μαρτίου. Προσθέτοντας σε αυτά το μεικτό περιθώριο κέρδους του διυλιστηρίου (0,005 ευρώ), το κόστος τήρησης αποθεμάτων διυλιστηρίου (0,014 ευρώ), τους φόρους και τους δασμούς, δηλαδή 1,026 ευρώ, και το μεικτό περιθώριο κέρδους εταιρειών και πρατηρίων (0,086 ευρώ), έχουμε την μέση λιανική τιμή, δηλαδή 1,821 ευρώ.
24h NewsRoom
Μικρή πτώση σημειώνουν σήμερα οι τιμές του πετρελαίου, ωστόσο η μέγιστη τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα παραμένει άνω των 2 ευρώ το λίτρο.
Ειδικότερα, η διεθνής τιμή του πετρελαίου τύπου Μπρεντ υποχωρούσε σήμερα το πρωί στις ασιατικές αγορές κατά 31 σεντς στα 125,12 δολάρια το βαρέλι, ενώ η τιμή του αμερικανικού ελαφρού αργού σημείωνε πτώση 26 σεντς στα 104,97 δολάρια το βαρέλι. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αν η τιμή του πετρελαίου κινηθεί για όλο το 2012 γύρω στα σημερινά επίπεδα των 122 -125 δολαρίων το βαρέλι, τότε η δαπάνη για εισαγωγές πετρελαιοειδών στη χώρα μας εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί εφέτος στα 12 δισ. δολάρια έναντι 11 δισ. δολ. του 2011 (η μέση τιμή αργού πέρυσι ήταν 111,26 δολάρια το βαρέλι). Κάθε 10 δηλαδή δολάρια αύξησης της τιμής του βαρελιού μεταφράζονται σε 1 δισ. δολάρια επιπλέον κόστος για την ελληνική οικονομία. Η αύξηση των εγχώριων τιμών οφείλεται αποκλειστικά στις διεθνείς. Τα 0,659 ευρώ το λίτρο στις 25 Φεβρουαρίου είχαν γίνει 0,69 ευρώ στις 26 Μαρτίου. Προσθέτοντας σε αυτά το μεικτό περιθώριο κέρδους του διυλιστηρίου (0,005 ευρώ), το κόστος τήρησης αποθεμάτων διυλιστηρίου (0,014 ευρώ), τους φόρους και τους δασμούς, δηλαδή 1,026 ευρώ, και το μεικτό περιθώριο κέρδους εταιρειών και πρατηρίων (0,086 ευρώ), έχουμε την μέση λιανική τιμή, δηλαδή 1,821 ευρώ.
24h NewsRoom
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου