Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΟΙΝΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΩΝ Δ.Σ. ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

 Ρέθυμνο, 12 Σεπτεμβρίου 2011

Παρά την αντίθεση της συντριπτικής πλειονότητας της ακαδημαϊκής κοινότητας και των θεσμικών οργάνων της, η κυβέρνηση, εξαπολύοντας μια χωρίς προηγούμενο συκοφαντική δυσφήμιση των ελληνικών πανεπιστημίων και των λειτουργών τους, δρομολόγησε και κατόρθωσε τελικά την ψήφιση του ν.4009/2011 για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο νόμος αυτός, εισάγοντας τη λογική της αγοράς μέσα στο πανεπιστήμιο, διαλύει την ενότητα των γνωστικών αντικειμένων και των πτυχίων, παραβιάζει το άρθρο 16 του Συντάγματος για δημόσια και πλήρως αυτοδιοικούμενα πανεπιστήμια και εισάγει ένα άκρως συγκεντρωτικό και εν τέλει ολιγαρχικό σύστημα διακυβέρνησης,
το οποίο απάδει στην ίδια τη φύση του πανεπιστημιακού θεσμού. Για όλους αυτούς τους λόγους, η εφαρμογή αυτού του νόμου όχι μόνο θα εδραιώσει τα φαινόμενα «αδιαφάνειας», «συναλλαγής» και «διαφθοράς», από τα οποία υποτίθεται ότι επιζητά να απαλλάξει το πανεπιστήμιο, αλλά θα προκαλέσει σωρεία λειτουργικών προβλημάτων και θα οδηγήσει στην πλήρη αποδόμηση του πανεπιστημίου, όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Μετά την ψήφιση αυτού του νόμου, ένας νέος κύκλος αγώνων της πανεπιστημιακής κοινότητας αρχίζει, για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των πανεπιστημίων στη χώρα μας και για τη διαφύλαξη της συνταγματικής νομιμότητας και του δημοκρατικού πνεύματος στη λειτουργία τους. Σε όλες τις μορφές αυτού του αγώνα, τα σημαντικότερα εφόδια για την αποτελεσματικότητά του είναι ο συντεταγμένος διάλογος και ο συντονισμός των ενεργειών μεταξύ όλων των συνιστωσών της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Σε αυτό το πνεύμα, οι Ενιαίοι Φορείς Διδασκόντων της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης:
  • Καλούμε όλους τους φορείς και τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας να συμμετέχουν σε εκδήλωση-συζήτηση με θέμα τις επιπτώσεις και την αντιμετώπιση του νέου νόμου για τα ΑΕΙ, την οποία διοργανώνουμε αύριο, Τετάρτη 14/9, στις 18.30 στο αμφιθέατρο Δ3-7Α.
  • Προτείνουμε 48ωρη απεργία την Πέμπτη 15/9 και Παρασκευή 16/9.
  • Καλούμε τα μέλη μας σε συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 15/9/2011.
  • Συμμετέχουμε στην πανελλαδική συνάντηση των Συλλόγων ΔΕΠ στο ΕΜΠ (17/9/2011).
  • Καλούμε τους διδάσκοντες να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις των φοιτητών.

Συγχρόνως, χαιρετίζοντας την ανακοίνωση της νέας Πρυτανικής Αρχής του Πανεπιστημίου Κρήτης σχετικά με τον νόμο, την καλούμε να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, σε συνέχεια και των αποφάσεων της Συγκλήτου που εξέφραζαν την αντίθεση του σώματος στα κείμενα προτάσεων του Υπουργείου, και τα απέρριπταν ως βάση διαλόγου:
  • Καλούμε τον Πρύτανη του Πανεπιστήμιου Κρήτης να μην εκδώσει διαπιστωτική πράξη για τον ορισμό της πενταμελούς επιτροπής για την ανάδειξη των εσωτερικών μελών του Συμβουλίου, όπως προβλέπεται στο άρθρο 76, παράγρ. 1γ του ν.4009/2011. Εν συνεχεία να προβεί σε όλες τις κατάλληλες ενέργειες για την ανάδειξη και ακύρωση των αντισυνταγματικών διατάξεων του νόμου.
  • Καλούμε την Πρυτανεία και τη Σύγκλητο, σε εύλογο χρόνο μετά τη συγκρότησή της, να προχωρήσει σε ανοικτή συνεδρίαση της Συγκλήτου με συμμετοχή όλων των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τους φοιτητές, και, εν προκειμένω, την επιλογή τους για κατάληψη του Πανεπιστημίου Κρήτης, κρίνουμε αναγκαίο να επισημάνουμε ως θετικό στοιχείο την απόφασή τους να κρατήσουν ουσιαστικά ανοικτό και ζωντανό το πανεπιστήμιο, αντιτάσσοντας έτσι έμπρακτα στην απονέκρωση που θα φέρει ο νόμος Διαμαντοπούλου μια ενεργή και στοχαζόμενη πανεπιστημιακή κοινότητα. Ανεξάρτητα από τη μορφή των φοιτητικών κινητοποιήσεων, θεωρούμε απαράδεκτες τις εκφοβιστικές δηλώσεις της υπουργού ΠΔΜΘ για την απώλεια της εξεταστικής περιόδου ή/και του εξαμήνου εξαιτίας αυτών των κινητοποιήσεων. Απαντώντας σε αυτό τον εκφοβισμό, δηλώνουμε ότι θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για την ομαλή ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών διαδικασιών.



Το Δ.Σ. της Σχολής Επιστημών Αγωγής
Το Δ.Σ της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου