Κυριακή 29 Μαΐου 2011

«Ξύπνα, ώρα για ύπνο»

Δημιουργική έμπνευση στην εποχή της απαισιοδοξίας 

Ο Sigmataf, κατά κόσμο Στέλιος Τσάφος, δραστηριοποιείται στα μουσικά δρώμενα ήδη από το 2001. Με αφορμή την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού album «Ξύπνα, ώρα για ύπνο» (2010) μας εξηγεί πόσο δύσκολη υπόθεση είναι η επαγγελματική ενασχόληση με τη μουσική σήμερα

 
Επιμέλεια: Αλίκη Κοσυφολόγου

Σε μια συγκυρία όπου η δημιουργική έμπνευση και η καινοτόμα σκέψη καταπνίγονται από την έλλειψη διαθέσιμων πόρων, αλλά και την απουσία συγκροτημένης κρατικής πολιτικής για την στήριξη της καλλιτεχνικής δημιουργίας, το Rednotebook επιλέγει να ανοίξει μια συζήτηση με νέους και νέες καλλιτέχνες, ομάδες, κολλεκτίβες και άλλους δημιουργούς με αφορμή τα θέματα που τους απασχολούν. Στόχος είναι  η ανάδειξη των αξιόλογων προσπαθειών, άλλα και η οργάνωση της κουβέντας σχετικά με τους διαθέσιμους  εναλλακτικούς τρόπους για την προώθηση της καλλιτεχνικής δημιουργίας και την αισθητική αναβάθμιση.

Ο Sigmataf, κατά κόσμο Στέλιος Τσάφος, δραστηριοποιείται στα μουσικά δρώμενα ήδη από το 2001. Με αφορμή την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού album «Ξύπνα, ώρα για ύπνο» (2010) μας εξηγεί πόσο δύσκολη υπόθεση είναι η επαγγελματική ενασχόληση με τη μουσική σήμερα.

1. Ποιες είναι οι πηγές της μουσικής σας έμπνευσης;

Το αστικό τοπίο και η σουρεάλ καθημερινότητα. Το κοριτσάκι που μόλις αγόρασε ένα μεγάλο μπαλόνι και ο άστεγος που ψάχνει στα σκουπίδια για φαγητό. Ένα μικρό στένσιλ και μια μεγάλη παρέα παιδιών στα σκαλιά του Συντάγματος. Τα φρεάτια και οι θάλασσες, οι ανασφάλειες, οι διαστροφές,  η «Χαμένη λεοφώρος» του Ντέιβιντ Λιντς και το «Μίσος» του Ματιέ Κασσοβίτς. Τα γρανάζια και η άμμος, οι κοινωνικές κατρακύλες, τα ψέμματά τους και η αλήθειες μας. Η μιζέρια του τόπου και το τρανταχτό «Πάμε όλοι μαζί».

2. Ποιά είναι κατά τη γνώμη σας τα χαρακτηριστικά της ανεξάρτητης μουσικής σκηνής στην Ελλάδα και ποιός είναι ο ρόλος/η θέση των μουσικών νεανικών σχημάτων σε αυτή;

Η Ελλάδα είναι μια χώρα ως επί το πλείστον δίχως κουλτούρα.

Βασικό χαρακτηριστικό της ανεξάρτητης εγχώριας σκηνής είναι πως δεν υπάρχει στήριξη των εταιριών. Τα σχήματα χρηματοδοτούν μόνα τους τις δουλειές τους και γενικά το τρέχουν μόνα τους. Από την κοπή του υλικού μέχρι την τοποθέτηση στα ράφια και από την εικόνα τους μέχρι την ζωντανή εμφάνιση στον κόσμο.

Υπάρχουν  δυνατά σχήματα και δημιουργοί στην ανεξάρτητη σκηνή, που βγάζουν μουσικά διαμάντια. Και θα υπάρξουν ακόμη περισσότερα και μεγαλύτερα, όσο μπαίνουμε στην καρδιά της ύφεσης.


3. Είναι τελικά το διαδίκτυο το πιο λειτουργικό εργαλείο για την προώθηση της δουλειάς ενός νεανικού σχήματος;

Το διαδίκτυο είναι όντως από τα πιο λειτουργικά εργαλεία, γιατί παρακάμπτονται οι μεσάζοντες και ο δημιουργός φτάνει κατευθείαν στον κόσμο. Εξίσου σημαντικά όμως είναι και οι ζωντανές εμφανίσεις, αλλά και η ειλικρίνεια απέναντι στο έργο.


4. Πόσο μεγάλα είναι τα υλικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα νεανικά μουσικά σχήματα στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή;

Με υπομονή, θέληση και στόχο όλα τα εμπόδια είναι μικρά. Μπορείς να βγάλεις το υλικό και να το δώσεις από χέρι σε χέρι.
Μπορείς να το ανεβάσεις στο διαδίκτυο και να το μοιραστείς. Κάποτε είχα διαβάσει σε έναν τοίχο «εμπόδιο είναι αυτό το πραγματάκι που εμφανίζεται μόλις πάρεις τα μάτια σου από τον στόχο».


5. Γίνεται η μουσική με κοινωνικό περιεχόμενο «επίκαιρη» ξανά;

Η μουσική με κοινωνικό περιεχόμενο δεν έπαψε ποτέ να είναι επίκαιρη. Απλά τώρα θα δούμε και σκύλους μεγάλου βεληνεκούς να μιλάνε για φτώχεια και αδικία, με γαρδένιες στις πίστες.

Επισκεφθείτε:

http://www.jumpingfish.gr/sigmataf

Μοιράσου το

REDNotebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου