ΚΑΙ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ!
Η ΕΚΤ ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΜΟΛΟΓΑ ΩΣ ΕΓΓΥΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ!
ΟΜΟΛΟΓΙΟΥΧΟΙ ΚΑΤΕΘΕΣΑΝ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ISDA ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟΝ Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ CACs ΣΥΝΙΣΤΑ ΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ – ΑΥΡΙΟ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Στην κατηγορία Selective Default (SD), ήτοι επιλεκτική (ή μερική) χρεοκοπία, από CCC υποβάθμισε ο οίκος S&P την πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η βαθμολογία SD ισοδυναμεί με μερική χρεοκοπία. Ωστόσο, ο Standard & Poor’s διευκρίνισε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να αναβαθμίσει την Ελλάδα στην κατηγορία CCC όταν θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία απομείωσης του χρέους, γύρω στα μέσα Μαρτίου.
Ήδη πριν από λίγες ημέρες (βλέπε ρεπορτάζ της iskra πατώντας εδώ), η Fitch είχε καταστήσει σαφές πως και εκείνη θα κατατάξει την Ελλάδα σε καθεστώς περιορισμένης χρεοκοπίας (restricted default), μετά την ολοκλήρωση του PSI. Για να επιχειρηματολογήσει υπέρ της διαφαινόμενης επιλογής της, η Fitchτόνιζε, πως κατά την ίδια, το PSI έχει υποχρεωτικό, και όχι εθελοντικό, χαρακτήρα.
Με την νέα υποβάθμιση από την S&P, επιβεβαιώνεται η εκτίμηση της iskra, ότι το PSI+ έχει όλα τα κόστη μιας «χρεοκοπίας» αλλά κανένα από τα οφέλη που θα μπορούσε να έχει εφόσον γινόταν μεπρωτοβουλία της χώρας, ενώ συνοδεύεται και από τη συνέχιση και εμβάθυνση των«βασανιστηρίων» και της τροϊκανής λεηλασίας με το νέο μνημονιακό πρόγραμμα.
Σε αντίθετη περίπτωση μια «χρεοκοπία», που θα είχε τη μορφή της εκούσιας στάσης πληρωμών με σκοπό τη διαγραφή, τουλάχιστον, του συντριπτικά μεγαλύτερου μέρους του χρέους, θα είχε τεράστια οφέλη με πρώτο και κύριο την ελάφρυνση της χώρας από το βάρος του δημοσίου χρέους. Οι όποιες πρόσθετες δυσκολίες που θα συνόδευαν την επιλογή αυτή λόγω και της συνακόλουθης εξόδου από το ευρώ, θα ήταν διαχειρίσιμες, και ασύγκριτα λιγότερο επώδυνες από τη συνέχιση των διαδοχικών μνημονιακών προγραμμάτων.
Η ΕΚΤ δεν δέχεται προσωρινά τα ελληνικά κρατικά ομόλογα, επιβεβαιώνοντας την S&P
Εν τω μεταξύ η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ανακοίνωσε σήμερα το πρωί, ότι δεν θα αποδέχεται προσωρινά τα ομόλογα που εκδόθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο ή είναι εγγυημένα απ’ αυτό, ως εγγύηση (ενέχυρο) για τις πράξεις νομισματικής πολιτικής (σ.σ. την παροχή ρευστότητας προς τις τράπεζες).
Η απόφαση αυτή λαμβάνει υπόψη την αξιολόγηση της Ελλάδας λόγω της έναρξης της διαδικασίας του PSI, σημειώνεται.
Δηλαδή, όπως είναι σαφές εδώ και πολύ καιρό, καθώς η πιστοληπτική αξιολόγηση της Ελλάδας υποβαθμίστηκε στην κατηγορία της «επιλεκτικής» ή «περιορισμένης χρεοκοπίας».
Συγχρόνως, η ΕΚΤ τονίζει πως τα ομόλογα που έχουν εκδοθεί ή είναι πλήρως εγγυημένα από την Ελλάδα θα γίνουν κατ’ αρχήν επιλέξιμα (δηλαδή αποδεκτά ως εγγύηση) έως τα μέσα Μαρτίου, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες ενέργειες που συμφωνήθηκαν στη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωζώνης στις 21 Ιουλίου 2011 και επιβεβαιώθηκαν στις 26 Οκτωβρίου, μαζί με μία σειρά άλλων μέτρων που στοχεύουν να βοηθήσουν την Ελλάδα στην εφαρμογή του προγράμματος προσαρμογής.
Αυτό αναμένεται να γίνει έως τα μέσα Μαρτίου, καταλήγει η ανακοίνωση της ΕΚΤ.
Μέχρι να αρθεί το «μπλόκο» της ΕΚΤ, τα όποια κενά ρευστότητας παραπέμπεται να καλυφθούν (sic) από το μηχανισμό Έκτακτης Παροχής Ρευστότητας (ELA) της Τράπεζας της Ελλάδας…
Οι κυβερνητικές προσπάθειες υποβάθμισης του ζητήματος δεν κρύβουν την ουσία
Από τη μεριά του, το Υπουργείο Οικονομικών κάνει ότι μπορεί για να υποβαθμίσει το γεγονός, κάνοντας λόγο για αναμενόμενη εξέλιξη που είχε «ανακοινωθεί εκ των προτέρων» η οποία «δεν έχει καμμία επίπτωση στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα, καθώς η όποια επίδρασή της στη ρευστότητα έχει ήδη αντιμετωπιστεί από την Τράπεζα της Ελλάδας και μετέπειτα από το EFSF».
Βέβαια εδώ πέρα, υπάρχει ένα ψέμα και πολλές γκρίζες αλήθειες που δεν μπορούν να αποκρύψουν μια αποκρουστική πραγματικότητα.
Καταρχήν, μέχρι σήμερα τα συνεχή πακέτα μνημονιακών μέτρων «δικαιολογούνταν» στη βάση του ότι διασφαλίζουν την αποτροπή της «χρεοκοπίας». Αυτό ήταν το μότο όλων των κυβερνητικών στελεχώναλλά και των κυρίαρχων ΜΜΕ, που παρουσίαζαν κάθε άλλη πρόταση και προβληματισμό ως «ανεύθυνο λαϊκισμό»!
Επομένως, αυτό που όντως ήταν αναμενόμενο για τους γνωρίζοντας είχε αποκρυφτεί «τεχνηέντως» από τη μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού, δια της υποβάθμισης του!
Επιπλέον, το γεγονός πως η κίνηση της S&P, δεν έχει περαιτέρω επιπτώσεις στο καθολικό στέγνωμα της ελληνικής οικονομίας από ρευστότητα, μένει να φανεί!
Βέβαια, όταν η ΕΚΤ ουσιαστικά αποσύρεται από την περαιτέρω στήριξη του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, μάλλον θα υπάρξουν περαιτέρω επιπλοκές!
Επιπλέον, η Moody’s ισχυρίζεται ότι ο κίνδυνος μιας στάσης πληρωμών από τη μεριά της Ελλάδαςπαραμένει υψηλός, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα συνεχιστεί η πίεση πάνω στο «πτώμα» της ελληνικής οικονομίας!
Και πάλι όμως, ακόμα και αν δεν υπάρχουν (πράγμα απίθανο) περαιτέρω δυσμενείς επιπτώσεις, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, αυτό δεν σημαίνει πως η κατάσταση είναι ανεκτή: ουσιαστικά τα τροϊκανά δάνεια θα διασφαλίσουν μόνο την αποπληρωμή των τοκοχρεολυσίων και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, αφήνοντας στην τύχη τους την «πραγματική οικονομία» και τα ασφαλιστικά ταμεία!
Ερώτημα στην ISDA για το αν υπάρχει πιστωτικό γεγονός…
Εν τω μεταξύ, ερώτημα που σχετίζεται με την Ελλάδα και ειδικότερα το αν η αναδρομική εισαγωγή τηςρήτρας συλλογικής δράσης (CACs) στα ελληνικά κρατικά ομόλογα αποτελεί πιστωτικό γεγονός,κατατέθηκε στην Διεθνή Ένωση Συμφωνιών Ανταλλαγής και Παραγώγων (ISDA).
Ουσιαστικά, αυτό θα καθορίσει το κατά πόσον θα υπάρχει ενεργοποίηση των CDS.
Σε ανακοίνωσή της, αργά το βράδυ της Δευτέρας, η ISDA ανέφερε ότι θα αποφασίσει την Τετάρτη για το αν θα εξετάσει περαιτέρω το αίτημα ή θα το απορρίψει.
Η ISDA δεν θα κρίνει την Τετάρτη αν η αναδρομική εισαγωγή της ρήτρας είναι πιστωτικό γεγονός. Αυτό θα γίνει σε δεύτερη φάση, εφόσον η αρμόδια επιτροπή κρίνει ότι το αίτημα πρέπει ναεξετασθεί περαιτέρω.
Η ανακοίνωση της απόφασης θα γίνει την Τετάρτη στις 7 το βράδυ.
Το ερώτημα που κατατέθηκε είναι το εξής:
«Η πρόταση της ελληνικής Βουλής που εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, και περιλαμβάνει την αναδρομική ψήφιση της ρήτρας συλλογικής δράσης (CACs), σε συνδυασμό με το κούρεμα ύψους 53,5%, παραβιάζει τον όρο 4,7 του 2003 ISDA Credit Derivatives Definitions, περί πιστωτικού γεγονότος;»
Με βάση αυτό, υπήρξαν δύο ερωτήματα:
1) Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και οι εθνικές κεντρικές τράπεζες επωφελήθηκαν από την αλλαγή της κατάταξης των κατά προτεραιότητα πληρωμών, ως αποτέλεσμα της κίνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας να τους προσφέρει αποκλειστικά τη δυνατότητα να ανταλλάξουν τα ομόλογα που κατείχαν πριν την ψήφιση των CACs, με αποτέλεσμα να αφήσουν τους υπόλοιπους ομολογιούχους με μη εξασφαλισμένο χρέος στα χέρια τους;
2) Η ανακοίνωση αυτή προκύπτει άμεσα ή έμμεσα από την υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελληνικής Δημοκρατίας;
Σημειώνεται ότι η ISDA έχει καταστήσει σαφές ότι η αναδρομική εισαγωγή της ρήτρας δεν αποτελεί πιστωτικό γεγονός, αν και σε κάθε περίπτωση η απόφαση καθορίζεται από την αρμόδια επιτροπή της Ένωσης.
Σε ό,τι αφορά την πιθανή εφαρμογή της ρήτρας, έχει πει ότι «ίσως» είναι πιστωτικό γεγονός.
Πηγές της αγοράς έχουν προεξοφλήσει ότι σε περίπτωση εφαρμογή της ρήτρας, τότε θα έχουμε πιστωτικό γεγονός και την ενεργοποίηση των CDS επί των ελληνικών κρατικων ομολόγων.
Θεωρείται δεδομένο, έπειτα και από την χθεσινή εξέλιξη ότι αν η ελληνική κυβέρνηση ενεργοποιήσει τις ρήτρες, τότε θα υπάρξει νέο ερώτημα στην ISDA από κάποιον επενδυτή που έχει θέση στα ελληνικά CDS.
Το «καθαρό» ύψος των ελληνικών CDS είναι 3,2 δισ. δολάρια περίπου.
Ποιοι αποφασίζουν για το πιστωτικό γεγονός
Η αρμόδια επιτροπή (Determination Committee) που θα κρίνει αν υπάρχει ή υπάρξει στο άμεσο μέλλον πιστωτικό γεγονός στην Ελλάδα, αποτελείται από τους τους εκπροσώπους των εξής τραπεζών:
Μέλη με δικαίωμα ψήφου
Bank of America/Merrill Lynch
Barclays
BNP Paribas
Credit Suisse
Deutsche Bank
Goldman Sachs
JPMorgan Chase Bank, N.A.
Morgan Stanley
Societe Generale
UBS
Σύμβουλοι
Citibank
The Royal Bank of Scotland
Μέλη χωρίς δικαίωμα ψήφου
BlueMountain Capital (Second Term Non-dealer)
Citadel LLC(First Term Non-dealer)
D.E. Shaw Group (First Term Non-dealer)
Elliott Management Corporation (Third Term Non-dealer)
Pacific Investment Management Co., LLC (Second Term Non-dealer)
ΠΗΓΗ: iskra.gr
Η ΕΚΤ ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΜΟΛΟΓΑ ΩΣ ΕΓΓΥΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ!
ΟΜΟΛΟΓΙΟΥΧΟΙ ΚΑΤΕΘΕΣΑΝ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ISDA ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟΝ Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ CACs ΣΥΝΙΣΤΑ ΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ – ΑΥΡΙΟ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Στην κατηγορία Selective Default (SD), ήτοι επιλεκτική (ή μερική) χρεοκοπία, από CCC υποβάθμισε ο οίκος S&P την πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η βαθμολογία SD ισοδυναμεί με μερική χρεοκοπία. Ωστόσο, ο Standard & Poor’s διευκρίνισε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να αναβαθμίσει την Ελλάδα στην κατηγορία CCC όταν θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία απομείωσης του χρέους, γύρω στα μέσα Μαρτίου.
Ήδη πριν από λίγες ημέρες (βλέπε ρεπορτάζ της iskra πατώντας εδώ), η Fitch είχε καταστήσει σαφές πως και εκείνη θα κατατάξει την Ελλάδα σε καθεστώς περιορισμένης χρεοκοπίας (restricted default), μετά την ολοκλήρωση του PSI. Για να επιχειρηματολογήσει υπέρ της διαφαινόμενης επιλογής της, η Fitchτόνιζε, πως κατά την ίδια, το PSI έχει υποχρεωτικό, και όχι εθελοντικό, χαρακτήρα.
Με την νέα υποβάθμιση από την S&P, επιβεβαιώνεται η εκτίμηση της iskra, ότι το PSI+ έχει όλα τα κόστη μιας «χρεοκοπίας» αλλά κανένα από τα οφέλη που θα μπορούσε να έχει εφόσον γινόταν μεπρωτοβουλία της χώρας, ενώ συνοδεύεται και από τη συνέχιση και εμβάθυνση των«βασανιστηρίων» και της τροϊκανής λεηλασίας με το νέο μνημονιακό πρόγραμμα.
Σε αντίθετη περίπτωση μια «χρεοκοπία», που θα είχε τη μορφή της εκούσιας στάσης πληρωμών με σκοπό τη διαγραφή, τουλάχιστον, του συντριπτικά μεγαλύτερου μέρους του χρέους, θα είχε τεράστια οφέλη με πρώτο και κύριο την ελάφρυνση της χώρας από το βάρος του δημοσίου χρέους. Οι όποιες πρόσθετες δυσκολίες που θα συνόδευαν την επιλογή αυτή λόγω και της συνακόλουθης εξόδου από το ευρώ, θα ήταν διαχειρίσιμες, και ασύγκριτα λιγότερο επώδυνες από τη συνέχιση των διαδοχικών μνημονιακών προγραμμάτων.
Η ΕΚΤ δεν δέχεται προσωρινά τα ελληνικά κρατικά ομόλογα, επιβεβαιώνοντας την S&P
Εν τω μεταξύ η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ανακοίνωσε σήμερα το πρωί, ότι δεν θα αποδέχεται προσωρινά τα ομόλογα που εκδόθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο ή είναι εγγυημένα απ’ αυτό, ως εγγύηση (ενέχυρο) για τις πράξεις νομισματικής πολιτικής (σ.σ. την παροχή ρευστότητας προς τις τράπεζες).
Η απόφαση αυτή λαμβάνει υπόψη την αξιολόγηση της Ελλάδας λόγω της έναρξης της διαδικασίας του PSI, σημειώνεται.
Δηλαδή, όπως είναι σαφές εδώ και πολύ καιρό, καθώς η πιστοληπτική αξιολόγηση της Ελλάδας υποβαθμίστηκε στην κατηγορία της «επιλεκτικής» ή «περιορισμένης χρεοκοπίας».
Συγχρόνως, η ΕΚΤ τονίζει πως τα ομόλογα που έχουν εκδοθεί ή είναι πλήρως εγγυημένα από την Ελλάδα θα γίνουν κατ’ αρχήν επιλέξιμα (δηλαδή αποδεκτά ως εγγύηση) έως τα μέσα Μαρτίου, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες ενέργειες που συμφωνήθηκαν στη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωζώνης στις 21 Ιουλίου 2011 και επιβεβαιώθηκαν στις 26 Οκτωβρίου, μαζί με μία σειρά άλλων μέτρων που στοχεύουν να βοηθήσουν την Ελλάδα στην εφαρμογή του προγράμματος προσαρμογής.
Αυτό αναμένεται να γίνει έως τα μέσα Μαρτίου, καταλήγει η ανακοίνωση της ΕΚΤ.
Μέχρι να αρθεί το «μπλόκο» της ΕΚΤ, τα όποια κενά ρευστότητας παραπέμπεται να καλυφθούν (sic) από το μηχανισμό Έκτακτης Παροχής Ρευστότητας (ELA) της Τράπεζας της Ελλάδας…
Οι κυβερνητικές προσπάθειες υποβάθμισης του ζητήματος δεν κρύβουν την ουσία
Από τη μεριά του, το Υπουργείο Οικονομικών κάνει ότι μπορεί για να υποβαθμίσει το γεγονός, κάνοντας λόγο για αναμενόμενη εξέλιξη που είχε «ανακοινωθεί εκ των προτέρων» η οποία «δεν έχει καμμία επίπτωση στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα, καθώς η όποια επίδρασή της στη ρευστότητα έχει ήδη αντιμετωπιστεί από την Τράπεζα της Ελλάδας και μετέπειτα από το EFSF».
Βέβαια εδώ πέρα, υπάρχει ένα ψέμα και πολλές γκρίζες αλήθειες που δεν μπορούν να αποκρύψουν μια αποκρουστική πραγματικότητα.
Καταρχήν, μέχρι σήμερα τα συνεχή πακέτα μνημονιακών μέτρων «δικαιολογούνταν» στη βάση του ότι διασφαλίζουν την αποτροπή της «χρεοκοπίας». Αυτό ήταν το μότο όλων των κυβερνητικών στελεχώναλλά και των κυρίαρχων ΜΜΕ, που παρουσίαζαν κάθε άλλη πρόταση και προβληματισμό ως «ανεύθυνο λαϊκισμό»!
Επομένως, αυτό που όντως ήταν αναμενόμενο για τους γνωρίζοντας είχε αποκρυφτεί «τεχνηέντως» από τη μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού, δια της υποβάθμισης του!
Επιπλέον, το γεγονός πως η κίνηση της S&P, δεν έχει περαιτέρω επιπτώσεις στο καθολικό στέγνωμα της ελληνικής οικονομίας από ρευστότητα, μένει να φανεί!
Βέβαια, όταν η ΕΚΤ ουσιαστικά αποσύρεται από την περαιτέρω στήριξη του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, μάλλον θα υπάρξουν περαιτέρω επιπλοκές!
Επιπλέον, η Moody’s ισχυρίζεται ότι ο κίνδυνος μιας στάσης πληρωμών από τη μεριά της Ελλάδαςπαραμένει υψηλός, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα συνεχιστεί η πίεση πάνω στο «πτώμα» της ελληνικής οικονομίας!
Και πάλι όμως, ακόμα και αν δεν υπάρχουν (πράγμα απίθανο) περαιτέρω δυσμενείς επιπτώσεις, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, αυτό δεν σημαίνει πως η κατάσταση είναι ανεκτή: ουσιαστικά τα τροϊκανά δάνεια θα διασφαλίσουν μόνο την αποπληρωμή των τοκοχρεολυσίων και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, αφήνοντας στην τύχη τους την «πραγματική οικονομία» και τα ασφαλιστικά ταμεία!
Ερώτημα στην ISDA για το αν υπάρχει πιστωτικό γεγονός…
Εν τω μεταξύ, ερώτημα που σχετίζεται με την Ελλάδα και ειδικότερα το αν η αναδρομική εισαγωγή τηςρήτρας συλλογικής δράσης (CACs) στα ελληνικά κρατικά ομόλογα αποτελεί πιστωτικό γεγονός,κατατέθηκε στην Διεθνή Ένωση Συμφωνιών Ανταλλαγής και Παραγώγων (ISDA).
Ουσιαστικά, αυτό θα καθορίσει το κατά πόσον θα υπάρχει ενεργοποίηση των CDS.
Σε ανακοίνωσή της, αργά το βράδυ της Δευτέρας, η ISDA ανέφερε ότι θα αποφασίσει την Τετάρτη για το αν θα εξετάσει περαιτέρω το αίτημα ή θα το απορρίψει.
Η ISDA δεν θα κρίνει την Τετάρτη αν η αναδρομική εισαγωγή της ρήτρας είναι πιστωτικό γεγονός. Αυτό θα γίνει σε δεύτερη φάση, εφόσον η αρμόδια επιτροπή κρίνει ότι το αίτημα πρέπει ναεξετασθεί περαιτέρω.
Η ανακοίνωση της απόφασης θα γίνει την Τετάρτη στις 7 το βράδυ.
Το ερώτημα που κατατέθηκε είναι το εξής:
«Η πρόταση της ελληνικής Βουλής που εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, και περιλαμβάνει την αναδρομική ψήφιση της ρήτρας συλλογικής δράσης (CACs), σε συνδυασμό με το κούρεμα ύψους 53,5%, παραβιάζει τον όρο 4,7 του 2003 ISDA Credit Derivatives Definitions, περί πιστωτικού γεγονότος;»
Με βάση αυτό, υπήρξαν δύο ερωτήματα:
1) Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και οι εθνικές κεντρικές τράπεζες επωφελήθηκαν από την αλλαγή της κατάταξης των κατά προτεραιότητα πληρωμών, ως αποτέλεσμα της κίνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας να τους προσφέρει αποκλειστικά τη δυνατότητα να ανταλλάξουν τα ομόλογα που κατείχαν πριν την ψήφιση των CACs, με αποτέλεσμα να αφήσουν τους υπόλοιπους ομολογιούχους με μη εξασφαλισμένο χρέος στα χέρια τους;
2) Η ανακοίνωση αυτή προκύπτει άμεσα ή έμμεσα από την υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελληνικής Δημοκρατίας;
Σημειώνεται ότι η ISDA έχει καταστήσει σαφές ότι η αναδρομική εισαγωγή της ρήτρας δεν αποτελεί πιστωτικό γεγονός, αν και σε κάθε περίπτωση η απόφαση καθορίζεται από την αρμόδια επιτροπή της Ένωσης.
Σε ό,τι αφορά την πιθανή εφαρμογή της ρήτρας, έχει πει ότι «ίσως» είναι πιστωτικό γεγονός.
Πηγές της αγοράς έχουν προεξοφλήσει ότι σε περίπτωση εφαρμογή της ρήτρας, τότε θα έχουμε πιστωτικό γεγονός και την ενεργοποίηση των CDS επί των ελληνικών κρατικων ομολόγων.
Θεωρείται δεδομένο, έπειτα και από την χθεσινή εξέλιξη ότι αν η ελληνική κυβέρνηση ενεργοποιήσει τις ρήτρες, τότε θα υπάρξει νέο ερώτημα στην ISDA από κάποιον επενδυτή που έχει θέση στα ελληνικά CDS.
Το «καθαρό» ύψος των ελληνικών CDS είναι 3,2 δισ. δολάρια περίπου.
Ποιοι αποφασίζουν για το πιστωτικό γεγονός
Η αρμόδια επιτροπή (Determination Committee) που θα κρίνει αν υπάρχει ή υπάρξει στο άμεσο μέλλον πιστωτικό γεγονός στην Ελλάδα, αποτελείται από τους τους εκπροσώπους των εξής τραπεζών:
Μέλη με δικαίωμα ψήφου
Bank of America/Merrill Lynch
Barclays
BNP Paribas
Credit Suisse
Deutsche Bank
Goldman Sachs
JPMorgan Chase Bank, N.A.
Morgan Stanley
Societe Generale
UBS
Σύμβουλοι
Citibank
The Royal Bank of Scotland
Μέλη χωρίς δικαίωμα ψήφου
BlueMountain Capital (Second Term Non-dealer)
Citadel LLC(First Term Non-dealer)
D.E. Shaw Group (First Term Non-dealer)
Elliott Management Corporation (Third Term Non-dealer)
Pacific Investment Management Co., LLC (Second Term Non-dealer)
ΠΗΓΗ: iskra.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου