Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2011

Η αισθητική του σημερινού πολιτισμού


ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΙΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ

Η αισθητική του σημερινού πολιτισμού
Ή ο πολιτισμός της σημερινής αισθητικής. Εσύ διαλέγεις.

Για άλλη μια φορά χρειάζεται να προσδιορίσουμε τα σημαίνοντα, σε μια εποχή που οι έννοιες έχουν παραποιηθεί στην κατεύθυνση της υπηρεσίας ενός δουλικού και αναξιοπρεπούς πολιτιστικού επιπέδου.
Το πολιτισμικό επίπεδο ενός λαού, εφόσον κι αν υφίσταται, καθορίζεται αρχικά από την κάλυψη εκ μέρους της πολιτείας των αναγκών που ονομάζονται ανθρώπινα δικαιώματα. Από το να προσφέρει σαν κοινότητα, τα αναγκαία για την επιβίωση αγαθά, ισότιμα στα μέλη της.
Σε μια χώρα που πολιτισμός, από την πολιτεία και τους εκπροσώπους της, θεωρείται η κατάργηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της ελευθερίας, της υγείας, της παιδείας, της εργασίας και όπου ανθρώπινα όντα ζουν από τα σκουπίδια και στα σκουπίδια, δίπλα μας.
Όπου αισθητική ονομάζεται η επιλεκτική αφαίρεση εισοδημάτων και αγαθών από την πολιτεία, του συνταξιούχου, του ψυχικά πάσχοντα, του ασθενούς, του αδύνατου.
Σε μια εποχή που ο πολιτισμός ούτε αισθητική, αλλά ούτε και αξίες έχει.
Και η αισθητική ούτε ανάγκες κοινωνικές ούτε και πολιτισμικές καλύπτει ή εκφράζει.
Σ αυτήν την εποχή, δεν δυνάμεθα να σεβαστούμε τις αρχές επί πολιτισμού και αισθητικής που υπηρετείτε εσεις και το πολιτικό σκηνικό που μας επιβάλετε με αυταρχικό τρόπο.
Η διάλυση και η αποσύνθεση του κοινωνικού πολιτισμού, είναι το δόγμα που υπερασπίζεστε και μάλιστα προς ίδιον όφελος.
Το αισθητικά ωραίο είναι όρος που προσδιορίζεται κοινωνικά και έχει λόγο ύπαρξης εφόσον δεν αντιβαίνει στις κοινωνικές ανάγκες.

Οι κοινωνικές συνθήκες καθορίζουν τις δυνατότητες της γνώσης και της αντικειμενικής φιλοσοφικής αλήθειας.

Η έννοια του πολιτισμού
Η αστικοποίηση του ανθρώπου συνέτεινε στην ανάπτυξη του πολιτισμού του, του συνόλου δηλαδή των τεχνικών και πνευματικών του επιτευγμάτων ανά την υφήλιο. Το έδαφος που καλλιεργήθηκε ο ανθρώπινος πολιτισμός ήταν η συγκέντρωση ανθρώπων σε πόλεις και η προσαρμογή τους στον εξελιγμένο αυτό τρόπο ζωής εκεί: Λόγω της διαβίωσης με συνανθρώπους και της αναγκαστικής εγγύτητας (γειτονίας), ισχυροποιούνται και εδραιώνονται καταρχήν οι καλοί τρόποι ώστε να προκύπτει ένα πρώτο δυναμικό ευστάθειας. Η ασφάλεια που παρέχεται σε συνδυασμό με τη δυνατότητα να μην εργάζονται σκληρά όλοι για τα προς το ζειν δίνουν τη δυνατότητα της ανάπτυξης των τεχνών, του συστήματος παιδείας, της φιλοσοφίας και των επιστημών που συνισταμένα επίσης προάγουν τη συνολική ευστάθεια του νέου χωροταξικού τρόπου διαβίωσης και οι καλοί τρόποι αναβαθμίζονται πλέον σε ένα κοινό σύστημα αξιών. Βικιπαίδεια

Η νεοφιλελεύθερη αντίληψη περί αισθητικής και πολιτισμού εισηγείται, επιβάλλει και ταυτίζει την αισθητική και τον πολιτισμό με την μορφική επιτήδευση. Η ηθική έκπτωση του πολιτικού βίου επιθυμεί να εκφραστεί με μορφοποιήσεις στην καθημερινότητα, που κατευθύνουν το συναίσθημα σε σκέψεις και πρακτικές καθησυχαστικές και μη κινηματικές. Κι αυτό συμβαίνει λόγω του φόβου που είναι εγγενής με την κοινωνική αδικία.
Η γλώσσα της πραγματικής ζωής είναι απόρροια των κοινωνικών συνθηκών και η κατάργηση της δημοκρατίας είναι η σημερινή κοινωνική συνθήκη.
Η κατάργηση της δημοκρατίας έχει υποστηρικτές την κοινωνική ευπρέπεια, την αισθητική της κοινωνικής γλάστρας, την επιτήδευση.
Ο χώρος της πολιτιστικής πολιτικής εκτρέφει την ωραιοπάθεια και τον ναρκισισμό, τον κομπασμό άνευ ουσιαστικού έργου και αιτίας.
Αισθητική είναι ο κλάδος της φιλοσοφίας που ασχολείται με τον ορισμό του ωραίου και αν μπορεί καταρχήν να υπάρξει ορισμός για το τι είναι ωραίο, αλλά και σε τι χρησιμεύει ένας τέτοιος ορισμός. Ο όρος εισήχθη για πρώτη φορά από τον γερμανό φιλόσοφο Αλεξάντερ Γκότλιμπ Μπαουμγκάρτεν, ο οποίος με το έργο του συνέβαλε στο να αναγνωριστεί η αισθητική σαν ξεχωριστός φιλοσοφικός κλάδος. O όρος ‘αισθητική’ παράγεται από την ‘αίσθηση’, την εμπειρία που προσλαμβάνουμε μέσω των αισθήσεων. Παρά το γεγονός ότι η Αισθητική, η περί το καλόν, ήτοι η περί το κάλλος συζήτηση, αποτελεί σήμερα το τέταρτο στοιχειώδες τμήμα της Φιλοσοφίας μετά την Ηθική, τη Γνωσιολογία και τη Μεταφυσική, εντούτοις σπάνια απασχόλησε αυτοτελώς τους φιλοσόφους.
Η αισθητική είναι επιστήμη των μορφών.


Η αισθητική μερικές φορές πριμοδοτεί τη συνεκτικότητα του λόγου σε βάρος της αληθινότητας της τέχνης, παρακάμπτοντας το γεγονός ότι η αξία συνδέεται με την υποκειμενικότητα.

Όσο για την ιερότητα φαντάζομαι γνωρίζετε την αντίστοιχη σημασία του όρου.

Κάτω στα χέρια από την ελεύθερη πληροφόρηση.

ΕΝΩΣΗ ΓΙΑΤΡΩΝ ΕΣΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
30.12.2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου