Εγκύκλιο για το χαράτσι της ΔΕΗ εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών, με τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι φορολογούμενοι για να διεκδικήσουν την αναστολή της διακοπής του ρεύματος, σε περιπτώσεις λαθών.
Οι περιπτώσεις αυτές αφορούν σε διορθώσεις «φουσκωμένων» είτε λανθασμένων λογαριασμών της ΔΕΗ με το χαράτσι των ακινήτων.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, όσοι φορολογούμενοι επικαλούνται οικονομική αδυναμία πληρωμής του ειδικού τέλους ακινήτων θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση, συμπληρώνοντας τη φόρμα που βρίσκεται στον ηλεκτρονική διεύθυνση https://www1.gsis.gr/taxisnet2/eta.
Για όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν από μόνοι τους την ηλεκτρονική αίτηση, θα μπορούν να την υποβάλουν χειρόγραφα στην εφορία τους.
Η ΔΟΥ θα προωθεί στη συνέχεια την καταχώρισή της στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Η Γ.Γ.Π.Σ, αφού επεξεργαστεί τις αιτήσεις και τα στοιχεία, θα αποστέλλει αρχείο στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για την οριστική εξέτασή τους.
Ο προϊστάμενος της αρμόδιας εφορίας θα μπορεί να αποφασίζει, εκτός από την αναστολή διακοπής του ρεύματος, την καταβολή του τέλους σε περισσότερες από τις προβλεπόμενες δόσεις, οι οποίες είναι δύο για το 2011 και πέντε για το 2012.
Επίσης, θα είναι δυνατός ο περιορισμός του ποσού του τέλους σε ύψος που κρίνεται αναγκαίο, ώστε ο φορολογούμενος να μπορεί να ανταποκριθεί στην καταβολή του, χωρίς να τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η διαβίωση του ιδίου ή της οικογένειάς του.
Στις περιπτώσεις ειδικών λόγων υγείας του χρήστη του ακινήτου στο οποίο επιβλήθηκε το ειδικό τέλος ή του προσώπου που συνοικεί με αυτόν και τον βαρύνει φορολογικά και αποδεικνύεται ότι η διακοπή του ρεύματος θα θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή ή την υγεία τους, δεν απαιτείται ηλεκτρονική αίτηση.
Εκεί, αποκλειστικά αρμόδιος να διαπιστώσει εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις αναστολής της έκδοσης εντολής διακοπής του ρεύματος και της εκτέλεσής της είναι ο προϊστάμενος της αρμόδιας Δ.Ο.Υ., ο οποίος εκδίδει σχετική πράξη, μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου.
.
Οι περιπτώσεις αυτές αφορούν σε διορθώσεις «φουσκωμένων» είτε λανθασμένων λογαριασμών της ΔΕΗ με το χαράτσι των ακινήτων.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, όσοι φορολογούμενοι επικαλούνται οικονομική αδυναμία πληρωμής του ειδικού τέλους ακινήτων θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση, συμπληρώνοντας τη φόρμα που βρίσκεται στον ηλεκτρονική διεύθυνση https://www1.gsis.gr/taxisnet2/eta.
Για όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν από μόνοι τους την ηλεκτρονική αίτηση, θα μπορούν να την υποβάλουν χειρόγραφα στην εφορία τους.
Η ΔΟΥ θα προωθεί στη συνέχεια την καταχώρισή της στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Η Γ.Γ.Π.Σ, αφού επεξεργαστεί τις αιτήσεις και τα στοιχεία, θα αποστέλλει αρχείο στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για την οριστική εξέτασή τους.
Ο προϊστάμενος της αρμόδιας εφορίας θα μπορεί να αποφασίζει, εκτός από την αναστολή διακοπής του ρεύματος, την καταβολή του τέλους σε περισσότερες από τις προβλεπόμενες δόσεις, οι οποίες είναι δύο για το 2011 και πέντε για το 2012.
Επίσης, θα είναι δυνατός ο περιορισμός του ποσού του τέλους σε ύψος που κρίνεται αναγκαίο, ώστε ο φορολογούμενος να μπορεί να ανταποκριθεί στην καταβολή του, χωρίς να τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η διαβίωση του ιδίου ή της οικογένειάς του.
Στις περιπτώσεις ειδικών λόγων υγείας του χρήστη του ακινήτου στο οποίο επιβλήθηκε το ειδικό τέλος ή του προσώπου που συνοικεί με αυτόν και τον βαρύνει φορολογικά και αποδεικνύεται ότι η διακοπή του ρεύματος θα θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή ή την υγεία τους, δεν απαιτείται ηλεκτρονική αίτηση.
Εκεί, αποκλειστικά αρμόδιος να διαπιστώσει εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις αναστολής της έκδοσης εντολής διακοπής του ρεύματος και της εκτέλεσής της είναι ο προϊστάμενος της αρμόδιας Δ.Ο.Υ., ο οποίος εκδίδει σχετική πράξη, μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου.
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου